Belka
Wtorek, 25 Września 2018   imieniny: Aurelia, Władysław, Kamil
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Ponowny przetarg na ul. Hallera w czerwcu

Data publikacji: 2013-05-28, Data modyfikacji: 2013-05-28
A A AWydrukDrukuj  
 

Ogłoszony w połowie kwietnia przez Gminę Środa Wielkopolska przetarg nieograniczony na przeprowadzenie inwestycji przebudowy ul. Hallera został unieważniony, ponieważ najkorzystniejsza oferta złożona w przetargu przewyższyła kwotę jaką Powiat oraz Gmina wspólnie zabezpieczyli na realizację wskazanej inwestycji.

Kolejny przetarg na remont ul. Hallera zostanie ogłoszony najprawdopodobniej w połowie czerwca po dokonaniu zmian w projekcie planowanej inwestycji.

Na ogłoszony w połowie kwietnia przetarg na przebudowę ul. Hallera na odcinku od Ronda Solidarności po ul. Kochanowskiego wpłynęło w sumie siedem ofert. Po ich otwarciu i sprawdzeniu okazało się jednak, że każde z przedsiębiorstw, które zgłosiło się do udziału w przetargu oferuje wyższą cenę za wykonanie inwestycji w ul. Hallera aniżeli na ten cel zostało zabezpieczonych środków finansowych wspólnie przez Powiat Średzki oraz Gminę Środa Wielkopolska. Przypomnijmy, że pomimo iż inwestycję przebudowy drogi powiatowej ul. Hallera będzie bezpośrednio prowadzić Gmina Środa to jednak  koszty jej wykonania w większości pokryje Powiat Średzki, który jest zarządcą drogi.

Jak informuje Michał Orłowski, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Urzędu Miejskiego Gmina oraz Powiat na inwestycję przebudowy ul. Hallera przeznaczyły kwotę rzędu 1.184.272,00 zł. Ze względu na fakt, że Gmina oraz Powiat nie mogły zwiększyć kwoty na remont ul. Hallera do wysokości kwoty zaproponowanej w najkorzystniejszej ofercie złożonej w przetargu zmuszeni byliśmy unieważnić całą procedurę – mówi naczelnik Orłowski.

Drugi przetarg jeszcze w czerwcu

Unieważnienie przetargu nie oznacza, że przebudowa ul. Hallera nie zostanie zrealizowana jeszcze w tym roku. Kolejny przetarg na wykonanie tej inwestycji zostanie najprawdopodobniej ogłoszony w połowie czerwca br. Jak wyjaśnia Michał Orłowski projekt przebudowy ul. Hallera, który miał zostać zrealizowany zostanie nieco zmieniony tak, żeby obniżyć potencjalne koszty wykonania prac inwestycyjnych. Zmiany w projekcie przebudowy ul. Hallera mają dotyczyć sposobu wytyczenia ścieżki rowerowej oraz miejsc postojowych po obu stronach w ul. Hallera. Przypomnijmy, że początkowo ścieżka rowerowa oraz miejsca postojowe miały zostać pokryte kostką betonową. Planowano je również okrawężnikować oraz podnieść w stosunku do planowanych pasów jezdni.  Jednak w  celu zmniejszenia kosztów wykonania inwestycji w ul. Hallera  ścieżka rowerowa oraz miejsca postojowe zostaną przeprojektowane w ten sposób, że nie będą one okrawężnikowane a ich nawierzchnia zostanie wykonana z masy mineralno – asfaltowej czyli nie jak to wcześniej planowano z kostki betonowej. Z kolei zaakcentowanie podziału drogi w ul. Hallera pomiędzy pas jezdny, ścieżkę rowerową oraz miejsca postojowe odbędzie się poprzez wymalowanie  farbą chemoutwardzalną oznaczeń na nowej nawierzchni.

Obecnie Gmina Środa Wielkopolska zleciła wykonanie odpowiedniej zmiany projektu przebudowy w ul. Hallera w stosunku do ścieżki rowerowej oraz miejsc postojowych. Nowy projekt przebudowy drogi powinien być gotowy do połowy czerwca. Wówczas ogłosimy ponownie przetarg na remont ul. Hallera – mówi Michał Orłowski.

Jeżeli kolejny przetarg na realizację inwestycji w ul. Hallera zostanie ogłoszony jeszcze w czerwcu to wykonawca prac zostałby wówczas wybrany w pierwszych dniach lipca. Jak zapewnia Michał Orłowski unieważnienie oraz ponowne ogłoszenie przetargu nie opóźni znacząco realizacji planowanej inwestycji. W unieważnionym przetargu wykonawca inwestycji miał czas na całkowitą realizację inwestycji do połowy października tego roku. W nowym przetargu termin ten zostanie wydłużony o mniej więcej dwa tygodnie, a więc do końca październik br. przebudowa ul. Hallera powinna zostać całkowicie zrealizowana.

Nowa geometria drogi

Przypomnijmy, że roboty inwestycyjne w ul. Hallera zostaną w sumie przeprowadzone na odcinku o długości 572 m - od Ronda Solidarność do ul. Kochanowskiego. W ramach prac wykonana zostanie całkowita zmiana geometrii jezdni w ulicy. Zwężeniu ulegną istniejące pasy jezdni oraz rozdzielający je plac zieleni. Po przebudowie ul. Hallera każdy pas jezdni, rozdzielony pasem zieleni będzie szeroki na około 3,25 m. Na istniejącą w ulicy trylinkę nałożona zostanie warstwa mineralno - asfaltowa, która wyrówna istniejące nierówności w nawierzchni. W zakresie prac remontowych w ul. Hallera przewiduje się także wykonanie na całej długości drogi, po obu stronach  zatok postojowych, chodników po śladzie obecnego oraz ścieżki rowerowej. Ścieżka rowerowa nie zostanie wykonana tylko w obrębie sklepu Biedronka. Projekt przebudowy ul. Hallera zakłada również wybudowanie trzech rond o pierścieniu wewnętrznym 5 m, które zlokalizowane zostaną na skrzyżowaniach ul. Hallera z ulicami: Staszica, Paderewskiego oraz  Poselską.

UM Środa Wielkopolska, Źródło artykułu: www.sroda.wlkp.pl, Autor zdjęć: UM Środa Wielkopolska
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     

    Powiat średzki - powiat centralnej części województwa wielkopolskiego z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej, w skład którego wchodzą gminy: Dominowo, Krzykosy, Nowe Miasto nad Wartą, Zaniemyśl oraz Środa Wielkopolska. Powiat obejmuje powierzchnię 623,18 km².

    Atrakcje przyrodnicze stanowią: Góra Górzno, rzeczki i strumienie (Głuszynka, Moskawa, Miłosławka, Średzka Struga), jeziora oraz zbiornik retencyjny, a także Bagna Średzkie czy Dolina Strugi średzkiej i Maskawy.

    Wśród zabytków wymienia się: ratusz z poł. XIX w.w Środzie Wielkopolskiej, kolegiatę farną z lat ok. 1423-28,  kościół pw. Najśw. Serca Pana Jezusa z lat 1883-88, zespół dworski w Źrenicy z 2 poł. XIX wieku oraz szlak Średzkiej Powiatowej Kolei Wąskotorowej.

    Powiat średzki ma charakter rolniczo-przemysłowy, a jego dobra lokalizacja, rozbudowana infrastruktura i sieć dróg czynią go miejscem atrakcyjnym pod względem inwestycyjnym.

    Przez powiat przebiega droga krajowa nr 11 łączącą Wybrzeże Morza Bałtyckiego ze Śląskiem, a W odległości 9 km od Środy Wlkp. przebiega autostrada A-2.

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola